rhodos bitches

Hallojsan. Tog visst en vecka för mig att börja med det här inlägget. Det tär på krafterna att blogga asså… vad säger du Sofia? Ska vi sluta snart? Aja, kanske, kanske inte.

Hur som haver som jag brukar säga. Vi landade på Rhodos flygplats vid 23:30tiden på söndagen. Allt gick smidigt med bagaget och vi hittade till rätt buss. Vårt hotell var även det första  stoppet så det var verkligen skönt. Vi kom till hotellet, checkade in, fick nycklar och tillgång till AC, gick till rummet och där blev jag lite besviken. När man tittade ut från balkongen såg det ut som att vi hade utsikt ut över en  BAKGÅRD då det var bäcksvart.  Aja, vi får väl se hur det ser ut imorgon tänkte jag. Men inte nog med det! När vi skulle ta bort den tredje madrassen som var bäddad så var det en KACKERLACKA under. Jag och Eric fick måttlig panik och han fick slå ihjäl den. Vi dubbelkollade våra madrasser innan vi la oss och hoppades på en god natts sömn. Bättre blev det dock morgonen efter då när jag slog upp gardinerna såg att vi hade havsutsikt och en liten taverna utanför. Söndag = vilodag förklarade varför tavernan inte hade öppet kvällen innan och det var därför det såg ut som en bakgård. Tur att jag hade fel! Hade ca 100 m till stranden  och läget kunde nog inte vara mer perfekt. Vi gick och köpte frukost: nybakt bröd,  ost, marmelad,  kaffe, salami och självklart nutella. Frukosten blev idyllisk på balkongen och det instagrammades självklart. received_m_mid_1409558049324_a9d96586c84fbfd478_7

Första dagen carpade vi järnet och låg vid poolen och havet hela dagen. Gjorde otroligt god grekisk sallad till lunch och hade tzatsiki till. OH lord vad gott. På kvällen drog vi till restaurangen Pegasus där vi drack och åt gott. Souvlaki och rödvin  är en otroligt bra kombination som jag tycker alla ska testa. received_m_mid_1408971060847_f5cacdeac55b7e9d02_15

Andra dagen valde vi att spendera vid stranden om jag minns rätt. Vågorna var sjuka och det var utan överdriva så fantastiskt roligt att bara guppa runt på dem och få en kallsup i minuten typ. Läste i boken ‘I kroppen min’ av Kristian Gidlund under resan och låg nästan hulkade lite var dag på stranden pga så sorglig.

Den här kvällen bestämde vi oss för att besöka en restaurang som TripAdvisor hade rankat men då vi inte hittade den efter en promenad på 20 min och nästan blev anfallna av en hund så gick vi till familjedrivna Zorbas där jag åt moussaka och Eric lamm. Ännu en gång väldigt gott och jag drack lika gott vin den kvällen. ‘Husets vin’ som jag drack flera gånger var lokalt och det var väldigt mjukt och runt som passade otroligt bra till den grekiska maten. Rödvin kan ju bli lite mäktigt och tungt på sommaren men så var inte fallet. Så ja, köp grekiskt rödvin helt enkelt för det är bland de godaste jag druckit. Så nu har jag lekt färdigt Carl-Jan för idag… received_m_mid_1408971060847_f5cacdeac55b7e9d02_2

Part 2 och kanske till och med 3 kommer imorgon.

blogstats trackingpixel

En reaktion på “rhodos bitches

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>