rhodos bitches pt. 2

Då var det dags för del 2 av semestersummeringen. På onsdagen bestämde vi oss för att dra in till Rhodos stad och kolla läget. Hade läst och hört att gamla stan var värt ett besök och det var det indeed.  Massa krimskrams såldes längs gatorna, fik och restauranger överallt, okänt många gelaterior (kan man säga/skriva så?) och självklart massvis med turister som var lika nyfikna som vi var. När vi gått runt ett tag bestämde vi oss för att sätta oss och ta nåt svalkande. Första bästa stället blev också det mysigaste vi nog kunde hitta. Plötsligt till vänster längs den stora shoppinggatan i gamla stan låg det här stället som en gömd innergård likt en oas. Så vackert och mysfaktor ggr 100. Väl därinne beställde vi varsin milkshake: Eric tog jordgubb och jag vanilj. IMG_4131[1]

Vi fortsatte att gå runt och hittade flera små affärer med lokala varor i. IMG_3943Vackra blommor blommade lite överallt.IMG_3929

Gamla stan var omringad en mur eller borg. Mycket fönster på väggarna och jag bara väntade på att få se ett ansikte och bli livrädd haha. IMG_3898

Hamnen var oslagbart vacker och jag kan lova att både min mor och far gärna hade velat gå där och tittat på de pampiga segelbåtarna, yachterna och de stora lyxkryssarna. IMG_3930

När vi tagit bussen hem till Ixia igen stannade vi på en liten pub/restaurang och lunch. Där åt jag min första serverade grekiska sallad. Men jag undrar om jag inte gör bättre själv faktiskt… Fick bara FYRA oliver i den här. Snålt (sa smålänningen).IMG_3942 Det här var typ den bästa stunden på hela resan. På kvällen efter att båda duschat satte vi oss på balkongen med en god flaska vin och diverse delikatesser till. Fy satan vad gott. Om man nu får uttrycka sig så, jag tycker det är ok när det gäller mat. IMG_3970

Lite så här såg dagarna ut. Någon dag gick vi en promenad på morgonen med, annars chillade vi mest vid havet, åkte in till Rhodos stad, åt massa gott och myste. Pt. 3 kommer nog på fredag då jag och tjejerna ska resa ner till Kajsas stuga i Sandviken i morgon. Until then, bitch on bitches. XX. haha <333

blogstats trackingpixel

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>